Hírek : A versenyzők az edzéseken is korlátoznák a DRS használatát |
A versenyzők az edzéseken is korlátoznák a DRS használatát
2011.11.18. 21:04
Míg az idei év egyik legjelentősebb újítását, az állítható hátsó szárnyat a versenyeken csak a pálya egyes szakaszain és bizonyos feltételek mellett használhatják a pilóták, a szabadedzéseken és az időmérőn nincs ilyen korlátozás - bárhol bevethető a DRS, ha a versenyző úgy ítéli meg, hogy alacsonyabb leszorítóerő mellett is gond nélkül teljesíteni tudja az adott pályarészt. Ezáltal az időmérőn - még ha ez a nézők számára nem is látható - létfontosságú szerepet kap a DRS hatékonysága és a pilóta merészsége. Azonban mint azt Mark Webber kifejtette a BBC honlapján vezetett rovatában, a versenyzők többsége azon a véleményen van, hogy biztonsági okokból jövőre nem csak vasárnap, hanem a teljes hétvégén limitálni kellene a rendszer használatát. "Volt néhány baleset, ahol egyesek azért csúsztak ki, mert a határokat feszegették a DRS-sel" - figyelmeztetett az ausztrál. - "A versenyzők szinte egyhangúan egyetértenek abban, hogy a futamon kívül is korlátozott legyen a használata." Webber három példával is alátámasztotta a pilóták javaslatát. „"A Renault-val Bruno Sennának volt egy esése Suzukában, nekem volt egy pénteken Magyarországon, és a csapattársam, Sebastian Vettel edzésen történt egyik balesetét is ez okozta" - mondta. A Red Bull versenyzője még hozzátette, az edzéseken nem feltétlenül kellene ragaszkodni a futamokra kijelölt 1-2 szakaszhoz, az viszont lényeges, hogy ne lehessen már a kigyorsításoknál működésbe hozni a rendszert, amikor az autó a tapadást keresi, és gyakran még be sem fejezte a kanyarodást. "Csak a DRS zónában, és talán még pár kulcsfontosságú egyenesben, de csak egy olyan korlátozás mellett, amely nem engedi, hogy már a kanyarok kijáratánál bevessük" - állt elő ötletével a rendszer használatát illetően.
|