Hírek : Ezentúl legfeljebb négy órán át tarthatnak a versenyek |
Ezentúl legfeljebb négy órán át tarthatnak a versenyek
2011.12.09. 16:36
Kisebb-nagyobb módosításokat iktatnak be a Sportszabályzatba a következő idénytől. A Motorsport Világtanács szerdai gyűlésén több pontban is kitértek a Safety Car beküldésének, illetve a verseny megszakításának sajátosságaira. Talán a legfontosabb változás, hogy 2008 és 2009 után jövőre ismét megengedik a lekörözött versenyzőknek, hogy a Safety Car jelenlétekor - a hivatalos engedély megadása után - megelőzzék az előttük lévő autókat, amivel azt kívánják elérni, hogy a forgalom ne rontsa el a küzdelmet az élmezőnyben. Korábban volt egy kitétel ebben a szabályban, hogy csak azok élhetnek az előremenetel jogával, akik két olyan autó között álltak, melyek ugyanabban a körben vannak, mint az élen álló pilóta, tehát a több körös lemaradásban lévők nem dolgozhatják le a hátrányukat ilyen könnyen. A futam megszakításával kapcsolatban is lesz pár újdonság: ezentúl a rajtrács végéről, és nem a boxutca kijáratánál várhatják a zöld jelzést azok, akik a piros zászló érvénybe lépésekor a boxban tartózkodtak. Korlátozni fogják a verseny időtartamának maximális hosszát is, 2012-től legfeljebb négy órán át tarthat egy viadal. Ez az idei Kanadai Nagydíjhoz hasonló esetekben válhat fontossá, amikor a verseny megszakítása ellenére tovább ketyeg az óra. A "színtiszta" versenyidő változatlanul két óra marad.
További változtatás, hogy az ideális ívet védekezés miatt elhagyó autók nem térhetnek vissza a következő kanyarig az ideális nyomvonalra, valamint az, hogy a nagydíjakon az első edzéstől kezdve az összes garnitúra gumit használhatják a csapatok. Ennek az a célja, hogy többet körözzenek a versenyzők péntekenként, ne csak az eddigi három szett abronccsal kelljen gazdálkodniuk. Szabályba foglalták még azt, hogy kizárólag azok az autók vehetnek részt a teszteken, melyek átmentek az FIA hivatalos töréstesztjein.
|