Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : NÉMET NAGYDÍJ: FUTAMELŐZETES

NÉMET NAGYDÍJ: FUTAMELŐZETES

  2011.07.21. 22:16

A Nürburgringen az időjáráshoz hasonlóan az is bizonytalan, hogy mi lesz a pálya sorsa a versenynaptárban a jövőben, és talán hosszú időre az utolsó nagydíjra kerül sor itt a hétvégén. Hogy kinek feküdhet legjobban a változatos vonalvezetés, az szintén bizonytalan.


Egyre kevesebb helyszín emlékeztet a versenynaptárban a Forma-1 hőskorára, de a Nürburgring az egyik olyan pálya, melyről a sportág szerelmeseinek és résztvevőinek legalább annyira a múlt, mint a jelen jut eszébe. Az eredeti, 22 kilométernél hosszabb aszfaltcsík, a Nordschleife hangulatát azonban már csak a sportautó versenyeken indulók ízlelhetik meg, az autósport elitkategóriájának be kell érnie a pálya rövidített változatával.

A megkurtítására biztonsági okokból volt szükség, mert az erdőben tekergő útvonal mentén képtelenség volt kialakítani a szükséges védőfelszereléseket. A Forma-1 utoljára 1976-ban vette birtokba a Nordschleifét, amikor Niki Lauda a futam első körében nagy sebességgel a palánknak csapódott, és kis híján halálra égett. Legközelebb 1984-ben tért vissza ide a mezőny, egy 4542 méterre rövidített pályára. Ez egyébként a nézőknek sem ártott, mivel így a versenyen nem csupán 14-15 alkalommal láthatták kedvenceiket elsuhanni maguk előtt.

A szórakoztatásuk érdekében 2002-ben egy vontatott szekciót is hozzátoldottak a vonalvezetés elejéhez, nemrég pedig egy vidámparkot húztak fel a pálya mellett. A német drukkerek nem kispályásak, rendszeresen fesztivált varázsolnak. "A rajongók nagyon komolyan veszik az F-1-et, hihetetlenül lelkesednek érte. Úgy tudom, a pálya melletti kempingek meglehetősen vad helyekké válnak a nagydíjhétvégén! Még a csapatunk hoteljéből is hallani szoktuk a dübörgő zenét" - áradozott a hangulatról Mark Webber.

Könnyen lehet azonban, hogy már nem sokáig lesz ok az örömre, mivel a Nürburgring helye veszélyben van a Forma-1 versenynaptárában, mert a viadal finanszírozását nem akarja vállalni az új tartományi parlament. A pálya eddig Hockenheimmel felváltva rendezte a Német Nagydíjat, de ötlet szintjén felmerült, hogy a jövőben klasszikus társával, Spa Franchorchamps-pal legyen rotációban.

Ami viszont nem változott a Nürburgringen, az az időjárás szeszélyessége. "Az időjárás néhány pillanat leforgása alatt megváltozhat, egy délután során az összes évszakot át lehet élni" - közölte Lewis Hamilton. Az Eifel-hegység különleges mikroklímája sajátos körülményeket tud előidézni, előfordulhat, hogy az előrejelzést felülírva hirtelen elkezd szakadni az eső a pálya egyik pontján, miközben máshol akár csontszáraz marad az aszfalt. Így történhetett meg anno, hogy az újonc Markus Winkelhock 2007-ben élete első F-1-es futamán fél másodperces előnnyel vezette a mezőnyt pár kör után a sereghajtó Spyker volánja mögött.

A meteorológusoknál nagyobb idegbajt csak a stratégák kapnak a Német GP-n - elég néhány felhő, és lutrivá válhat, hogy milyen taktikát érdemes választani. Az mindenesetre könnyebbség, hogy tavaly óta nincs tankolás futam közben, így legalább a benzinmennyiséggel nem kell variálni. Hogy végül hányfajta gumikeverékre lesz szükség a hétvégén, meglátjuk - a Pirelli az intermediate és extrém esős abroncsokon kívül a lágy és a közepes keverékű gumikat bocsátja a csapatok rendelkezésére.

Vegyes követelmények

A mérnökök feladata nem lett könnyebb a Nürburgring modernizálásával, tömérdek paraméter alapján kell optimalizálniuk a beállításokat, számos kompromisszumot kötve.

"Érdekes hétvége elé nézünk, mert rengeteg kihívás vár ránk a kanyarok és egyenesek változatossága miatt" - fogalmazott a Sauber műszaki vezére, James Key. - "Az első szektor relatíve lassú, legalábbis az 1-es kanyar után, ahol az autónak jól kell kigyorsítania a lassú fordulókból, és megfelelő mennyiségű leszorítóerőre van szüksége. Utána következik egy gyorsabb szakasz a hajtűig, ahol előzési lehetőség kínálkozik. A kör második fele viszonylag nagy sebességgel teljesíthető, főleg közepesen gyors és lassú kanyarokat, illetve meglehetősen hosszú egyeneseket tartalmaz. Van itt egy sikán és egy nehéz utolsó kanyar is."

Rubens Barrichello hozzátette, hogy a befelé és kifelé lejtő kanyarok váltakozása további fejtörést eredményez a beállítások keresésénél. A Német Nagydíj helyszínének rotációja ráadásul csak hab a tortán.

"Talán az a legszokatlanabb a Nürburgringben, hogy csupán kétévente jövünk ide. Bevett gyakorlat, hogy az adott pályára való felkészülésnél megnézzük az előző évi észrevételeket, a Nürburgring esetében viszont kétéves adatokról van szó, melyek ennélfogva kisebb segítséget jelentenek az esemény előtt. Amikor legutóbb itt jártunk, például még egyetlen autónak sem volt diffúzorba vezetett kipufogója" - sorolta a nehézségeket James Allison, a Renault technikai igazgatója.

Az átlagos kanyarsebesség 123 km/h, de az egyes kanyarok között nagy a szóródás. "Silverstone-hoz hasonlóan nyújtottak a kanyarok, bár ezek inkább közepes, semmint nagy sebességűek" - mondta Pat Fry, a Ferrari vezető versenymérnöke. A 2002-ben beiktatott kacskaringós első szektor egy 70 km/h-val vett éles jobbos hajtűvel kezdődik, melyet három további lassú kanyar követ. A 7-es számú hajtűkanyar és a sikán szintén a lassú ívek sorát képviseli. Ezeknél különösen fontos az autók megfelelő fékezési stabilitása, aminek elérését nehezíti a lejtőn, illetve emelkedőn húzódó féktáv.

Hiába fontos a jó mechanikus tapadás, a hangsúly ettől függetlenül a lendületes kanyarok által követelt gyors irányváltásokon van, ezért a futóművet is kicsit feszesebbre állítják, mint általában, a szárnyak állását pedig meredekre veszik.

Az FIA hamar feladta terveit a dupla DRS zónákkal, a Nürburgringen ismét csak egyet jelölnek ki belőle: a mérési pont a 10-es kanyar előtt, a zóna pedig a hátsó egyenesben, az NGK sikán előtt lesz. Az előzés ugyanakkor nem tűnik gyerekjátéknak. "Aki később fékez, előbb veheti be a kanyart. Ez egyszerűnek hangzik, de nem az, mivel távol kell maradni a rázókövektől, melyek megdobják az autót" - figyelmeztetett Sebastian Vettel.

A motorok nem kapnak vészes terhelést, körönként 56-64 százaléknyi a padlógázas szakaszok aránya. A leghosszabb ideig a célegyenesben kell pörögniük, 10,7 másodpercig. Az erőforrásoknak jót tesz a hűvös levegő, viszont a sok dombra való felkapaszkodás, illetve az F-1-es mércével nézve nagy tengerszint feletti magasság (610 méter) növeli az igénybevételüket. A csapatok arra törekednek a nyomatékkal, hogy a közepes gyorsaságú kanyarokban jól húzzon a V8-as. Ez különösen az emelkedőn fekvő hátsó egyenesre vezető 11-es kanyarnál fontos.

A sebességváltót körönként 50-57 alkalommal használják a pilóták, ám a váltók szempontjából érdekes lehet, hogy sok egység számára a hétvégén jön el az ötversenyes ciklus vége, így lestrapáltabb állapotban kell működniük. Kérdés, hogy mindegyik szerkezet bírja-e az utolsó menetet, főleg úgy, hogy Montrealban és Valenciában keményen meg voltak dolgoztatva.

Sokan vágynak a hazai pálya előnyére

A Nürburgring változatosságának előnye, hogy sok esélyes vonultatható fel rajta: az előző négy itteni viadalon például négy különböző csapat - Renault, Ferrari, McLaren, Red Bull - pilótája diadalmaskodott. Valószínű, hogy az említett istállók egyikéből kerül ki a 2011-es győztes, ha csak nem alkot kimagaslót a Mercedes. A stuttgarti csapatnál úgy érzik, rátaláltak a helyes útra, és hazai pályán szeretnének örömet szerezni a kilátogató dolgozóknak. Michael Schumacher még egy külön bónuszra is számít. "Először fogok áthajtani azon a kanyaron ( a 8/9-es kombináción), melyet rólam neveztek el. Szeretném hinni, hogy ez nem csak büszkévé, hanem gyorsabbá is tesz engem" - reménykedett.

Mindazonáltal, ha a realitások talaján maradunk, sanszosabb, hogy a három élcsapat valamelyike fog nevetni a végén. A címvédő Vettel 2009-ben 2. lett itt, tavaly pedig bronzérmes Hockenheimben, így különösen fűti a vágy, hogy hazai versenyén is behúzza az 1. helyet. Ebben számos ellenfele próbálja majd megakadályozni. Mark Webber hagyományosan jól szerepel az Eifel hegységben, a Red Bull színeiben első dobogós helyezését és győzelmét is itt szerezte. Sőt, a csapat jogelődjének számító gyengécske Jaguarral kétszer is képes volt a pontszerzésre.

A Ferrarinál boldogan konstatálták, hogy a lendületes kanyarokkal tarkított Silverstone-ban pariban voltak a Red Bull-lal, ráadásul Fernando Alonso le is győzte őket. A spanyol azt mondta, a továbbiakban mindig csak az adott hétvégére koncentrálnak, és valószínűleg többet fognak kockáztatni. A maranellóiak több újítással érkeznek a versenyre - amennyiben ezek is olyan jól beválnak, mint az előző nagydíjakon, akkor lehet okuk a bizakodásra.

A McLaren formája talány, a csapat Janus-arcú volt az utóbbi időszakban. Jenson Button számára jolly joker lehet a kiszámíthatatlan időjárás, amint azt bizonyította a montreali kavalkádban aratott diadalával. Hamiltonnak elsősorban arra kell ügyelnie, hogy épségben túljusson az első kanyarokon, mert mindkét nürburgringi F-1-es versenye alkalmával defektet kapott a rajt után.

A középmezőnyben sokan várnak kitörési lehetőséget a hétvégén. A Renault-nál kijelentették, a szélcsatorna átépítési munkálatai után rájöttek, hol siklottak félre a fejlesztésekkel, így ismét előrelépést ígérnek. Az utóbbi időben oroszlánkörmeit mutogató Saubernél bíznak benne, hogy a Nürburgring gyors kanyarjai feküdni fognak a C30-nak, ezért újabb pontszerzésre számítanak, csakúgy, mint a Williamsnél és a Force Indiánál.

Idén ismét a germán kontingens a legnagyobb a mezőnyben, hat pilóta - Vettel, Schumacher, Nico Rosberg, Nick Heidfeld Adrian Sutil, Timo Glock - vág neki extra motivációval a Német GP-nek.

Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!