Lewis Hamilton Rajongói Oldal______________* ALL about Lewis HAMILTON *
 
 

NAVIGÁCIÓ

>> FŐOLDAL
>> HÍREK
Információk a száguldó cirkusz világából
>>
KAPCSOLAT

Vendégkönyv, Vitafórum, Levelezés

Szerkesztő: Márti [20]

Nyitás: 2010. december 1.
Téma: Lewis Hamilton, Mercedes és Forma-1
Design: Mindig saját készítésű
Kategória: Autó-motor
Kapcsolatok:
@ |www|www
Hírforrások:

#1 ; #2 ; #3 ; #4 ; #5 ; #6 ; #7 ; #8 ; #9 ; #10 ; #11

 

Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez csak egy rajongói oldal. Lewis és a lap között semmiféle kapcsolat nincs. 

 

LEWIS

Stevenage, Hertfordshire, Nagy-Britannia, 1985. január 7.-én született.A Formula 1 első színesbőrű versenyzője és világbajnoka. Miután számos gokart-bajnokságot megnyert, Hamilton szerződést kötött a McLaren-Mercedes-szel 12 éves korában. Ez felbecsülhetetlen értékű támogatást jelentett versenyzői karrierjében. Pályafutása során a brit Formula Renault-ban is versenyzett, és európai gokart bajnok lett 2000-ben. A Formula-1-ben eltöltött első évében, 2007-ben remekül teljesített, és a világbajnokság 2. helyét szerezte meg, 1 ponttal lemaradva Kimi Räikkönen mögött. 2008-ban pedig megszerezte pályafutása első világbajnoki címét amivel a sportág legfiatalabb bajnoka lett. De ezt 2010-ben elvette tőle Vettel. 

* pályafutása
* karrier összefoglaló
* barátnője
* rekordjai
* legjobb pilótabarátja
* kedvenc pályája
* kedvenc  pilótája

* " 25. születésnapodra "
* Lewis Hamilton: My Story
* 2010-es előzések
* sajátos sisakja
* érkedességek
* családja
* interjúk

 
 

ELITE STARS

http://rogerfederer.lapunk.hu/
   

 Jelentkezz bátran, hely van bőven ;)

* Forma-1 * MAPP * Matt Lanter * Jodi *
*
Kristen
*

EXTRÁK
A galériában több, mint 1000 kép közül válogathatsz kedvedre. Sőt ha ez még neked nem elég, lehetőgédes van visszanézni számos futam összefoglalóját és reklámokat, amikben Lewis szerepelt! Ha egy jót szeretnél nevetni, akkor Palik aranyköpéseit kötelező elolvasnod! Jó szórakozást!

 

VETÉLYTÁRSAK

Információkat szeretnél megtudni a többi pilótával kapcsolatban? Nos, itt lehetőséged nyílik rá, hiszen rengeteg információ áll rendelkezésedre. Minden pilóta lakhelyét ismertetem veled, és egy kis magánélettel is szolgálhatok. Vannak itt furcsa nyilatkozatok is és humoros becenevek is! Csemegézz! :)


VERSENYGÉP
Betekintést nyerhetsz egy formula-1-es autó felépítésébe és elolvashatod, hogyan is készülnek ezek a gépek. Az autóhoz járó összes tartozékot tanulmányozhatod. A turbó motorokat is bemutatom nektek. És persze felöltöztetjük a pilótákat is. Íme:
ÍGY  ELSŐ LESZEL

A versenyzők jó eredménye érdekében számos nélkülözhetetlen, és számunkra érthetetlen dolgokkal kell rendelkeznie egy csapatnak. A következőkben olvashatsz az első helyhez szükséges felszereléseket, statisztikákat.

 

Log in-out *
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Hírek
Hírek : MAGYAR NAGYDÍJ: FUTAMELŐZETES

MAGYAR NAGYDÍJ: FUTAMELŐZETES

  2011.07.28. 13:43

Nem ünnepelheti sokáig a McLaren Lewis Hamilton nürburgringi győzelmét, a héten a mezőnynek már Magyarországon van jelenése. Pihenni a Hungaroring kanyarrengetegében sem tudnak majd a versenyzők, akiknek idén talán több akcióban lesz része a pályán.


Az idény feléhez közeledve az látszik, hogy fogyóban van a Red Bull fölénye. Az utóbbi négy versenyből csak egyet nyert meg a tabellát vezető Sebastian Vettel, a csapat tőle szokatlan bakikat vét a boxutcában, és Ferrari, valamint a McLaren egyre komolyabb fenyegetést jelent rájuk - immár egyszerre. Az előző viadalon, Németországban Lewis Hamilton normál körülmények között győzött Fernando Alonso előtt, így mindketten örülhetnek, hogy a következő hétvégén újra autóba ülhetnek, bízva a lendület megtartásában.

A világbajnokság következő állomása Magyarország, hazánk immár 26. alkalommal fogadja a mezőnyt. "A Magyar Nagydíj az egyik legjobb verseny a szervezés szempontjából. A versenyirányítás első osztályú, a magyar pályabírók kitűnőek, tényleg hatékonyan dolgoznak" - dicsérte a Hungaroring személyzetét Charlie Whiting versenyigazgató. - "Ez egy jó helyszín azelőtt, hogy a Forma-1 elvonulna nyári pihenőjére."

Rá is fér a lazítás a főszereplőkre augusztusban, hiszen az ideinél hosszabb sosem volt a szezon, és az első felében is akadtak hercehurcák, elég csak a Bahreini GP törlésére, vagy a befújt diffúzorok körüli vitákra gondolni. A vakáció előtt ráadásul alaposan megdolgoznak a pénzükért a pilóták. "Ez az egyik legnehezebb helyszín a versenyzők számára. A pilótafülke nagyon (akár 50 fokra is) felforrósodhat a melegben, ezért sok folyadékot veszítünk a futam során. A pályán sok az útegyenetlenség, amitől felrázódunk, és mivel alig van egyenes, szinte nem is tudunk 'pihenni'. Ez teszi annyira megerőltetővé a Magyar Nagydíjat" - mondta Vettel. Paul di Resta hozzátette, "egymásba fonódnak a kanyarok, ezért jó ritmust kell találni."

Talán a hőségre és a rengeteg kanyarra vezethető vissza a számos furcsa hiba a Hungaroringen. A német már csak tudja, hogy itt elég pár másodpercnyi koncentrációkiesés ahhoz, hogy valakinek teljesen boruljanak a vasárnapi tervei. Tavaly simán vezetett, de a Safety Car mögött haladva túlságosan lemaradt Mark Webbertől, amiért büntetést kapott, és csak 3. lett. Mindazonáltal nincs egyedül, számos kiváló versenyzőhöz és csapathoz kötődnek emlékezetessé vált balszerencsés momentumok: 1987-ben Nigel Mansell, 2006-ban Fernando Alonso egy rosszul rögzített kerék miatt bukta el az 1. helyet, 1997-ben Damon Hill, 2008-ban pedig Heikki Kovalainen műszaki hibából kifolyólag járt hasonlóan. Szép hungaroringi pillanatokból sincs hiány, Nelson Piquet Ayrton Sennával vívott párharca, vagy Michael Schumacher verseny közbeni taktikaváltásával aratott sikere örökre bekerült a sportág történelemkönyvébe.

A gyakran kellemetlen forróság ellenére a mezőny kedveli a létesítményt, amint az Lewis Hamilton szavaiból is kiderül. "Szeretem a pályát, mert a régi irányvonalat képviseli, érezni lehet rajta a történelmet. Sok a domb és a bukkanó, továbbá változó a kanyarok dőlésszöge. Erős karaktere van."

Az elképzelések szerint már nem sokáig fogja őrizni régi hangulatát a Hungaroring, az irányítók modernizálni kívánják az infrastruktúrát, szállodákat, kiállítótermeket terveznek a környékre. A jövő zenéje, hogy ebből mi valósul meg, de a pályán már idén is lesz változás: folytatják a bukóterek leaszfaltozását, ezúttal a 3-as, 8-as és 9-es kanyar kavicságyát szüntetik meg.

Bár sok fordulat és váratlan esemény szokta tarkítani a magyarországi futamokat, unalmas körözgetések is előfordulnak. Ebben a tekintetben szintén lehet változás a DRS-nek és a 2011-es gumiknak köszönhetően. A versenyen a célegyenesben engedélyezik az állítható hátsó szárny használatát azoknak, akik egy másodpercnél közelebb autóznak ez előttük lévőhöz, így talán könnyebbé válik az előzés a viszonylag rövid egyenesben.

A Pirelli a szuperlágy és lágy keveréket hozza el. Az abroncsokat megterheli a sok kanyar, és teljesítményüknek nem kedvez, hogy eleinte roppant poros lesz az aszfalt, amelynek minősége egyre jobbá fog válni a hétvége előrehaladtával. Gumimelegítési problémák nem várhatók, így inkább az okoz majd fejtörést a csapatoknak, hogy minél hosszabbra tudják nyújtani a gumik élettartamát.

Sok lassú kanyar

A beállítások terén egyértelmű a recept, a leszorítóerő növelése érdekében olyan meredekre kell állítani a szárnyakat, amennyire csak lehet. "Nagy leszorítóerőre van szükség. Nem akkorára, mint Monacóra, de nagyobbra, mint a pályák többségén" - magyarázta James Key, a Sauber technikai igazgatója.

A Hungaroringet eleve gyakran hasonlítják Monte Carlóhoz, leszámítva, hogy itt nincs szalagkorlát a vonalvezetés mentén. "Szinte mindig egy kanyarban vagyunk, kicsit olyan, mintha Monacóban lennénk" - vélekedett Adrian Sutil. Összesen 14 forduló található a 4,381 kilométer hosszú pályán, melyek közül tízben 150 km/h alatti a tempó. Több is különleges figyelmet érdemel: az 1-es kanyarban néha le kell váltani az első fokozatba, a sikánnál elővigyázatosságot követelnek a magas kerékvetők, a nyújtott utolsó kanyarban pedig minimalizálni kell az alulkormányzottságot, hogy minél előbb rá lehessen lépni a gázra a célegyenesre hajtva.

Csupán három kanyar tekinthető gyorsnak: a 4-es számú Mansell-kanyar, a padlógázos 10-es ív, illetve a 11-es kanyar. 196 km/h-s átlagsebességével a Hungaroring a leglassabb az épített pályák között az idényben.

Ennek több hatása van a beállításokra. Fontos, hogy az autók jól gyorsítsanak ki a lassú fordulókból, ami a motorok paramétereinél is döntő szempontot jelent. Az első futóművet meglehetősen feszesre hangolják, hogy enyhítsenek az alulkormányzottságon, de nem szabad túlzásba esni, mivel sok a hepehupa, melyek ingerlékennyé tehetik az autót.

A hajtásláncok nincsenek különösebben igénybe véve - körönként 54-57 százalék a padlógázas szakaszok aránya, és kb. 50 alkalommal váltanak a pilóták -, azonban a meleg komoly próbatétel elé állítja a motorokat. Hűtésüket nem könnyű megoldani a kevés egyenes miatt, és a friss levegő áramlását egy másik autó követőse is akadályozhatja - nem igazán előnyös, ha valaki több tíz kört eltölt egy riválisa nyomában haladva. Ez egyébként a gumikat is leamortizálja.

Ki vonul előnnyel a szünetre?

Szerencsére az új évezredben senki sem bérelte ki az 1. helyet a Magyar GP-n, ez idő alatt öt csapat nyolc különböző versenyzője szelte át elsőként a célvonalat. Idén újra több esélyessel lehet számolni.

A leszorítóerős követelmények a Red Bullt hozhatják előnybe, az istálló egy éve alaposan földbe döngölte ellenfeleit. Az RB7-től hasonló jó szereplésre számít mind a csapat, mind a konkurencia, de ettől függetlenül nem feltartott kezekkel lépnek pályára a vetélytársak.

A lassú kanyarokat és a mechanikai tapadást például a McLarennél preferálják. A wokingiak ráadásul friss sikerélménnyel készülhetnek a hétvégére. "Nürburgringi győzelmem után nem jöhetne elég hamar a Magyar Nagydíj. A csapat ragyogóan teljesített az elmúlt hétvégén, és Hungaroringen is meg akarom őrizni a lendületet" - közölte Hamilton. - "Nem volt nagy eltérés a McLaren, a Ferrari és a Red Bull között Németországban. Izgalmas lesz látni, hogy melyik csapat veszi át a vezetést."

A Ferrarinál örömmel konstatálták, hogy a hűvös időjárásban is ütőképesnek bizonyultak a Nürburgringen, így merészebb reményeik vannak, pláne, hogy a Pirelli kombinációja is tetszik nekik. "A magasabb pályahőmérséklet segítséget fog jelenteni nekünk. A héten elvileg a lágy és a szuperlágy gumik révén is előnyünk lesz, mivel mi jobban tudunk vigyázni az abroncsokra" - mondta Alonso.

A tabellán a 4. helyét fokozatosan szilárdító Mercedesnél kisebb jubileumra készülnek, a 2,4 literes motorjuk a 100. nagydíján kerül bevetésre a debütálása óta, és mivel az egyszerre történt Nico Rosberg F-1-es bemutatkozásával, ő is eléri a bűvös számot. A gárdának a gumikopással gyűlhet meg a baja a hőségben.

A Hungaroringen a meglepetés sem kizárt. 2010-ben a Red Bullok és a Ferrarik mögötti mezőnyben Vitalij Petrov vitte a prímet, megelőzve egy Williamst és egy Saubert. Ezen istállók közül bármelyik villanthat - főleg a Williams esetében van erre sansz, amely a második legtöbb győzelemmel rendelkezik a pályán a McLaren után.

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 

 

 

 


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!